8 Kasım 2014 Cumartesi

İsveç'te Ne Okumalı?



İşte bu soru bir dönem aklımı çok meşgul etti. Aşağı yukarı şu sonuca vardım sizinle de paylaşmak isterim.

İsveç'in resmi internet sitesine göre okunması gereken 10 İsveç kitabı şöyle:
1. April Witch (Nisan Cadısı) - Majgull Axelsson
2. Simon and the Oaks (Simon ve Meşe Ağaçları) - Marianne Fredriksson
3. The Hundred-Year Old Man Who Climbed Out of Window and Disappeared (Yüz Yaşında Camdan Atlayıp Kaybolan Adam)- Jonas Jonasson
4. Gösta Berling's Saga - Selma Lagerlöf
5. Let the Right One In (Gir Kanıma) - Johan Ajvide Lindqvist
6. The Road - Harry Martinson
7. Popular Music from Vittula - Mikael Niemi
8. Let Me Sing You Gentle Songs - Linda Olsson
9. The People of Hemsö - August Strindberg
10. The Serious Game - Hjalmar Söderberg

Hizmette sınır tanımayarak Türkçeye çevrilmiş olanların Türkçe başlıklarını da parantez içine yazdım. Açıklamalarıyla birlikte listeye https://sweden.se/culture/10-swedish-must-read-books/ adresinden ulaşabilirsiniz.

Aşağıda nereden bulduğumu hatırlamadığım bir ekran görüntüsünü görüyorsunuz:


Polisiye ağırlıklı listenin meali:
- Ejderha Dövmeli Kız Serisi - Stieg Larssons
- Bir Adım Geriden - Henning Mankell
- Ölümün Sesi - Arne Dahl
- Kolay Para - Jens Lapidus

Bense Mankell'den Huzursuz Adam'ı okudum. Kitap hakkında nasıl atıp tuttuğuma buradan erişebilirsiniz.

Bir de orada bir kitapçıyla sohbet sırasında aldığım tavsiyeler oldu. Dalından sofraya:

- The Summer Book - Tove Jansson 
(Yazar aslında Finlandiya vatandaşı ama oranın İsveççe konuşan azınlığındanmış ve kitaplarını da İsveççe yazmış.)
- Doktor Glas - Hjalmar Söderberg 
(Klasik olarak geçiyor. Yazarın başka bir kitabı da ilk listede vardı dikkat ederseniz.)
- Gregorius - Bengt Ohlsson 
(Doktor Glas'taki bir karakter Gregorius. Bu roman da modern bir yorumu. August Ödülü'nü kazanmış)

 Eklenmeli dediklerinizi yorum olarak bırakırsanız güzel olmaz mı?

4 yorum:

  1. Yüzyaşında camdan atlayıp kaybolan adam müthişti 20. yüzyılın siyasal tarihinin tamamı ile bolca dalgasını geçiyordu çok güzeldi... ejderha dövmeli kız serisi de güzeldi özellikle ilk kitaba bayılmıştım... bunun dışında başka bilmiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yine baya biliyormuşsun :) Jonasson'un kitabını ben de duymuştum ama bu kadar iyi olduğunu bilmiyordum.

      Sil
  2. per wahlöö
    camilla lackberg
    lars kepler
    roslund &hellström

    bunlar genelde crime yazanlar ve çok iyiler. kuzey polisiyesi müthiş son yıllarda. üstteki yazarların kitapları var türkçede. keyifle okuyom hepsini.
    listendeki mankel ve larsson da çok iyiler. mankelin kahramanını en baştan okursan havaya girersin.

    bunun dışında isveç edebiyatı da iyi tabii. soğuk olması yönünden çok ilgi çekici oluyor. ayrıca norveç danimarka izlanda da çok iyi.

    norveçli kadın yazar kjersti skomsvold çok iyi. "hızlandıkça azalıyorum" okuyabilirsin. izlandalı crime yazarı arnaldur indridason da çok iyi.

    senin liste için de sağol. okurum burdan. oleeey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum için teşekkürler, kitap arayanlar senin yorumundan da yararlanabilirler Mankell konusunda da haklısın son kitaptan başlayınca olmadı.

      Sil

Söyleyecek sözü olanlara bayılırım! :)